aku

6:30 PM

aku adalah aku
nak dikatakan sejenis yang bagaimana, "SUSAH". kerana aku tak perlu dinilai sesempurna hendaknya, bagi aku nak tahu aku, jom kita "KENAL"
 
aku dibesarkan dan dididik oleh kedua orang tuaku; mak & bah. ditatang bagai minyak yang penuh, dikasih dibelai penuh manja. mak seorang yg berdisplin bagi aku. apa yang dilarang usah sama sekali merayu. bah pula seorang yang kelakar tetapi jangan cuba-cuba cabar amarahnya kalau tidak mahu bertanda dimuka. mak dibesarkan bersama protokol2 istana; dimana segala susah mak merasa sendiri. semua sendiri. itu sebab aku sangat bertuah memiliki mereka dalam hidupku. tanpa mereka aku tak tahu ertinya kehidupan dan tanpa mereka jualah aku bukan sebagai "SYAZWANI"
 
diri aku pula sememangnya "PELIK". susah orang nak faham siapa aku walaupun kawan aku yg dah bertahun lamanya kenal pun tak jangka perangai aku sebegini rupa. hahaha. walau siapa aku sekalipun aku tetap aku. takusah dilakonkan, diubahsuaikan kerana yang tetap selamanya inilah diri yang penuh compang-campingnya.
 
aku sejenis yang pendiam dan susah nak bersuara dikhalayak ramai. self-confidence tersangatlah kurang tetapi semakin matangnya usia ini, aku dah semakin mahu menjinak-jinakkan diri berada dikhalayak ramai. hahaha. masih mencuba dan perlu digilap lagi. EGO? sudah tentu ada. aku ni sejenis yang sukar dalam perhubungan. bukannya anti lelaki pun cuma lebih protective takut2 pisang berbuah dua kali. maksudnya takut apa yang diharapkan menjadi sia-sia. nak disayang? BOLEH, nak dirindu? BOLEH cuma nak ke arah perhubungan memakan masa sikit. Bagi aku kenal lah dulu hati budi masing2. jangan main serkap jarang je. :)
 
yang namanya perempuan semestinya berhati lembut. segarang2 akak polis tu pun mesti kalah dengan airmata. aku ni mudah terkesan orangnya. janganlah uji aku dengan airmata sememangnya I SURRENDER! tetapi selembut2 aku ni ada juga "ganas" & "lasak"nya. bak kata orang tu, "gaya manja mcm Ella, tapi jiwa penuh rock" hahahahah #sistabah 
 
kesetiaan? kejujuran? kepercayaan? semua tu kalau nak tahu kena kenal dulu diri ini. takmahulah nak rumus banyak2, lagi2 bab hati & perasaan.

TAK KENAL MAKA TAK CINTA
DAH KENAL BARU TAHU SIAPALAH SAYA


You Might Also Like

0 comments